عوارض مهم از زخم قرنیه
نوشته شده توسط : sibesalamati

عوارض مهم از زخم قرنیه و عوارض زخم قرنیه گرداوری شد

عوارض مهم از زخم قرنیه

 

وجود زخم در هر جایی از بدن نشان دهنده یک بیماری بسیار مهم می باشد که باید هرچه سریع تر درمان شده و از پیشرفت آن جلوگیری شود. بخصوص زمانی که این زخم در عضوی بسیار حساس همانند چشم قرار داشته باشد بر اهمیت آن افزوده خواهد شد. در صورتی که هر زخمی درمان نشود به درجه ای از پیشرفت خواهد رسید که می تواند منجربه عفونت زایی نیز بشود. پس سعی کنید تا در صورت مشاهده هر نوع از علائم مربوط به زخم قرنیه هرچه سریع تر برای بررسی به نزد پزشک خود مراجعه نمایید.

در صورتی که زخم قرنیه را پشت گوش بیاندازید و آن را جدی نگیرید این زخم تبدیل به عفونتی جدی در چشم ها می شود. این عفونت معمولا در افرادی که سیگار می کشند یا مشروبات الکلی استفاده می کنند به نسبت بیشتری تشدید می یابد ، زیرا مویرگ های آنها آمادگی انتقال این ویروس ها یا باکتری ها را دارد. در نتیجه رفته رفته آسیب به چشم بیشتر از قبل می شود و حتی در مواردی به کوری نیز منجربه خواهد شد.

چشم پزشک با یک معاینه بالینی و همچنین معاینه توسط دستگاه های مخصوص می تواند این زخم ها را در چشم شما تشخیص بدهد.در صورتی که تشخیص در ابتدایی ترین مراحل صورت پذیرد نیاز است تا برای تخفیف درد و ناراحتی خود از روش های معمولی مثل کمپرس کردن و شستن چشم نیز استفاده نمایید. این روش ها تنها تسکین دهنده هستند و نقش درمانی ندارند.

برای ضد عفونی کردن محل زخم قرنیه و برای پیشگیری از عفونت نیاز است تا از یک سری قطره و داروهای آنتی باکتریال نیز بهره ببرید. دوره درمان خود را کامل کنید ، زیرا در غیر این صورت با مقاومت باکتری ها و رشد چند برابری آنها روبه رو خواهید شد. برخی از مواقع برای تسکین دادن درد شما علاوه بر این داروها از استامینوفن یا سایر داروهای تسکین دهنده نیز تجویز خواهد شد.

برای جلوگیری از زخم قرنیه در اولین مرحله ناخن های دست خود را کوتاه کنید. همچنین از مالیدن چشم های خود با دست های آلوده خودداری کنید. علاوه بر این موارد سعی کنید تا در صورت ورود شی ء هرچند بزر یا ریز در داخل چشم ها با دست خود به آن فشار وارد نکنید و به نزد یک پزشک بروید تا در شرایط استریل خروج این شی ء با کمترین خطر اتفاق افتد.





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: